Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 17.04.2013, 22:57
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Väärä menetelmä?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ukkonen7 Näytä viesti
No ongelmana meinaa olla että maantie ajossa päälatikko meinaa puhaltaa öljyt mäelle jos meinaa ajella 80km/h ja hivenen yli, sillä meinasin että olisiko tällä apua siihen kun joskus kuullut että ralliauton askeissa jossain ollut samaa ongelmaa vaikkei näitä nyt voi oikein verrata. Laatikon pari kertaa tarkastellutkin ja ei pitäisi olla kuitenkin ihan kunnossa ja ilmeisesti joku huohotin reikä ilmeisesti mistä öljy tulee. kerran tulppasin sen ja liimatulppa irtosi jonkin ajan kuluttua. Ja kait sillä olisi joku synkro helpotuskin ja laatikkoa säästävä ajatus, mene ja tiedä. täytyy vissiin laatikossa edes kokeilla.
Nyt haiskahtais et lootassa on jotain vikaa,vettä seassa kun vaahtoaa tai liikaa öljyä tai huohotin tukossa,joka tapauksessa lootassa on jokin vialla ja se vika pitäis korjata oli sisällä mitkä öljyt tahansa. Viallista lootaa ei korjaa mikään öljy,ja vialliseen rasiaan joka puhaltaa kalliinkin öljyn pihalle en laittais ainakaan sitä kallista öljyä. Ja noi synkrot on suunniteltu toimivaksi sillä öljyllä jota valmistaja suosittelee,harvoin ne ominaisuudet paranee pelkästään öljyllä vaikka Redline varmasti onkin hyvä aine. Ja öljyssä tuppaa olemaan aina niin et kun on yhtäältä hyvä ni toisaalta huono. Ja kisakäyttöön tehdyt öljyt ei aina oo hyvä siviili käytössä,no mistäs sen tietää onks se hyvä aine vai ei? Sitä olen itsekin yrittänyt selvitellä vuosien mittaan,haastatellut huippu asiantuntijoitakin ja kokeillut eri öljyjä,yksiselitteistä vastausta ei ole kai olemassakaan. Tärkein ja paras neuvo kuitenkin on: käytä valmistajan laatuvaatimukset täyttävää laadukasta(kallista) öljyä. Kallein ei kuitenkaan välttämättä ole paras,nyrkki sääntönä voi myös pitää sitä et isoimmilla tehtailla on yleensä isoimmat kehittely budjetit ja sitä myötä paremmat tuotteet, esim. molemmat gl-4 ja gl-5 luokat täyttävä laatikko öljy tuli melkein samaan aikaan Castrolilta ja Mobililta,muilta paljon myöhemmin. Tämäkään ei tarkoita sitä et ne välttämättä olis parempia,sikäli kätevää et samaa öljyä voi käyttää sekä perissä että laatikoissa.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten