Pientä edistymistä taas tällä viikolla kun osia moottoriin alkoi kotiutumaan. Tosin pientä hämminkiä kannen kokoamiselle aiheutti se, että tuli 8 imuventtiiliä mutta ei yhtään pakoventtiiliä, joten niitä piti sitten vielä erikseen metsästää. Moottorista on alakerta kuitenkin jo koottuna...
Väliprojektina otin Aisinin kaasarin työn alle - oli päältä paksun mömmön peitossa, vivusto jumitti ja kohokammio täynnä epämääräistä sakkaa. Purkamalla kokonaan ja uusilla tiivisteillä ja kalvoilla kasattuna tuli ihan toimivan tuntiseksi - saa sitten nähdä saako sen kunnon käyntisäätöihin...
Insa Special Trackeille tuli hankittua leveämmät vanteet -12 offsetilla, jotta mahtuvat pyörimään ilman että ottaa lehtijousiin kiinni. Täytyy vaan vielä auton tyylin mukaisesti maalata nuo vanteen reunat oranssilla kuten toisen rengassarjan alkuperäisissä vanteissa olen tehnyt...
Insojen kanssa on tutkailtu tuota levikkeen tekoa kun kuvio tulee aika paljon yli lokasuojan. Parlokeista olin miettinyt tehdä mutta Etolasta saatava levikenauha istuisi myös aika hyvin - ainoa vika on sairas hinta 173€ kuuden metrin pätkästä! Lisäksi tarvitaan jokin tiiviste peittämään jäljelle jäävän raon ja kiinnitysruuvit...
Toinen pikku väliprojekti oli ilmanottoaukon päälle tehty suoja, jotta lämppäri ei uudestaan täyty männynneulasista - on sen verran iso homma purkaa ja puhdista kenno...
Eilen oli sitten myös kaikki kannen uudet osat tallin pöydällä, joten senkin kasausta pääsee nyt aloittamaan. Tuossa aikaisemmin kyselin tuloksetta kannen öljykanavan väljentämisestä ja tätä uutta kantta tarkistaessani huomasin, että siinä kuusioruuvissa oleva reikä on tässä uudessa kannessa hieman suurempi koska siitä meni 1,5 mm poranterä läpi...
Tässä lopuksi vielä yksi kysymys - kun sekä kannen venttiiliseetit että venttiilit ovat uusia niin istuvatko ne yleensä koneistuksen jäljiltä tiiviisti vai pitääkö ne hioa vielä sisään hiomatahnalla?