Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 17.04.2013, 14:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

^- ja nuohan on siis keskimääräisiä lämpöjä ettei jää epäselväksi. Hetkellinenkin kova lämpökuorma voi polttaa laatikon todella nopeasti.

Eli esim. muta- tai lumimöyrytyksessä kannattaa seurata lootan lämpöjä jos yhtään pidempään tarttee painaa veto päällä ja ei ole laatikon jäähdytys hyvällä mallilla. Kunnon lisäjäähdytin on metsäajossa enemmän kuin paikallaan, samoin kuin vetohommissa, lämpö on automaatin tappaja. Kunnon jäähdytyksellä tosin aika surutta uskaltaa mennä

edit: Tuli tästä mieleen, duunissa olen ainakin yhden laatikon onnistunut polttamaan vetomestarista, kun ei lootan äly oikein pelannut. Noin 60 tonnia tavaraa kärryssä, peruuttamalla laivan ruuman ramppia ylös (tuollaisella pokalla vauhti ~1-3km/h ja on mentävä ihan kaasu pohjassa että nousee), ja loota ei ollutkaan ykkösellä vaan ilmeisesti kolmosella.. jossain vaiheessa ihmettelin savua hytin/ vetopöydän alta, siinä samalla loppui veto. Lootan lämpömittari oli ~150*C kohdalla tapissa ja haju aika kitkerä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 17.04.2013 14:17
Vastaa lainaten