Viestiketju: Maastorengas testi??
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 16.04.2013, 22:32
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Isoimmat gummit mitä olen kokeillu tais olla miehen korkuiset 42" vanteella olevat traktorin renkaat, mutta ne tais olla peltorenkaat eikä ehkä tietynlaisen tulkinnan mukaan maastorenkaat

No mul ei oo Massikkaa mihin noi vois laittaa, tavallisista autolehtien rengastesteistä mulle ei ole paljoa iloa paitsi talvirenkaiden osalta.

Haluais enempi tietoa sellasista renkaista mitkä soveltuu normaaleihin maaseutuolosuhteisiin kuka niillä sitten missäkin paikassa huristelee...

Osa karkeakuvioisista renkaista voi soveltua ihan hyvin myös jokapäiväiseen huristeluun. Huristellaanhan traktorin lapakuviollisilla renkaillakin nykysin pitkiä matkoja ja viel ihan hyvällä vauhdilla...

Mun mielestä auttavan testin sais kun takaveto päällä koitettas pellolla tms. aika tasalaatuisessa maastossa vaikka loivaan ylämäkeen mikä rengas menee pisimmälle ja vain selkeistä isoista eroista tiedotettas laajemmalle porukalle. Kaipa jotain rullaavuuttakin vois testata vaikka samalla paineella, samalla autolla ja esim. millä nopeudelle rullaa jotain mäkeä alas.

Voisi toisaalta luulla, että tämä olis hauskaa luettavaa jossain autolehdessä, jolla olisi isommat resurssit...

Tuohon renkaiden ujellukseen, että henkilöautossa sattu kerran ujeltavat renkaat kohdalla, ihan hanurista oli renkaat ja ujelluksen vastapainona ei ollut edes mitään erityisen hyviä ominaisuuksia. Veikkaisin, että myös karkeammissa ja isommissa renkaissa voi olla eroa ja sillä on merkitystä kun osa porukasta ajaa samoilla renkailla joka paikassa. Maastureissahan on runko, renkaat korkeita, joten rengasäänetkin voi silti pysyä siedettävänä vaikka renkaalla voi ajaa aika vaihtelevassa maastossa.

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 16.04.2013 22:45
Vastaa lainaten