Yhtään vähättelemättä ketään ja haukkumatta ketään on kans yks hyvä tarina.
Meidän HJ oli silloin perheessä tuore tapaus ja emäntä oli sillä talvella liikenteessä. Oli ollut vauhtia hieman liikaa takaveto päällä ja spinnasi yhden mutkan, ei mennyt ojaan mut pelästy äkillistä 360 asteen pyörähdystä.
No saman tien kepistä nelikko päälle ja kotiin päin.
Kotona sitten kertoi miten oli hieman lähtenyt lapasesta, mut kun oli vetänyt nelikon päälle, niin meni kuin juna loppu matkan. Kysyin kanssa, et kytkitkö napalukot? Vastaus oli, että ei tarvinut lukkoja kytkeä, kun normi nelikolla eteni ihan hienosti, eikä sutinut enään ollenkaan...
Pienen tekniikka esitelmän jälkeen, asia sitten selvisi rouvalle... Ja yhdessä naurettiin, eikä työnetty herneitä mihinkään aukkoon...
Yhteen vetona siis, jo nelivedon kytkennän aiheuttama merkkivalon syttyminen parantaa pitona noin 50% ja napalukoilla loput...
Entäs sitten kun nypitään lukkojen kahvat kattoon. Vain taivas on rajana...

Niimpä niin, jos rengas ei ota pitoa, niin yksikään lukko auta etenemään...