Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja timpson
Auttakkee, auttakkee, en mie ossoo...
Mun diesel-jeeppi heittäyty nikottelemaan neljän ruuhkassa: ikäänkuin olisi kaasuvaijeri katkennu. Paitti ettei tässä oo vaijeria vaan sähköpiuhalla yhteys aivolaatikkoon, josta käskytetään ruiskupumppua. Kai.
Kone käy noin 1100 kierrosta eikä tottele kaasupoljinta ollenkaan. Aika kiva oli yrittää töistä kotiin. Kulkee muuten vitosella noin viittäkymppiä
Epäilisin että aivolaatikko ei saa yhteyttä johonkin ja heittää onnu korjaamolle-moodin päälle. Kaasupoljinanturia jo mittailin ja kokeilin vaihtaakin, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Toimii jonkun aikaa kun sammuttaa ja starttaa uudelleen.
Mietin että onko se ruiskupumppu rikki, joku anturi vai jotain muuta ?
Olisko teillä paremmin jeepin sieluelämää tuntevilla hyviä vinkkejä mistäpäin alkaisin etsiä vikaa?
-Timppa
|
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT
Kampuran asennontunnisti?? Ainakin jossain 3.1:sessä kone kävi 3000 koko ajan, kun oli sopivasti rikki....
|
Tällä kaasupolkimen hieronnalla oli onnellinen loppu. Erinäisten tutkimusten jälkeen osoittautui moottorinohjausyksikön liitin syylliseksi. Se iso liitin ei ollut kunnolla paikoilleen lukittuna vaan pääsi tärinästä löystymään.
No, taas oppi uutta - niitä onnu korjaamolle -vikatiloja on erilaisia.
Jos käy vain ja ainoastaan 1100 kierrosta eikä tottele kaasupoljinta, niin kannattanee ainakin tarkistaa kaasupoljinanturin toiminta. Ja se iso liitin moottorin älylaatikkoon.
Voiman puute noin 2500 kierroksen kohdalla taas puolestaan viittaa MAF-anturin vikaan.
Sen ykköspytyn suuttimen anturin toimintakunnon voi karkeesti tarkistaa yleismittarilla: liitin irti ja mittaa vastuksen - noin 100 ohmia on ok.
Tässä vielä kuva jos joku muukin haluaa varmistella kaasupoljinanturin kuntoa.
Jos joku tarvii niin mulla on ylimääräinen ehjäksi todettu kaasupoljin
-Timppa