Mors,
Itse toin Grand Cherokeen ('94 Laredo 4.0+parjattu Quadra-Trac, 96tkm)helmikuussa ja kilsoja on nyt kertynyt 6000. Näiden perusteella voin sanoa, että aivan hemmetin hyvä auto kaupungissa, maantiellä ja tietysti tien ulkopuolella. Ainoat löytämäni viat ovat olleet toimimaton takalasinpyyhin ja ilmastointi, joka jostain käsittämättömästä syystä lakkasi toimimasta (kompura ei mene päälle - lieneekö vika kytkimessä?). Auto maksoi Kölnissä Jeep-liikkeessä 5200 kaksine rengassetteineen ja toimii erinomaisesti. Itse tosin jouduin maksamaan veroja 5000, mutta kesäkuun veropäätökset vastaavanlaisista olivat jo neljän tonnin kintaalla.
Ennen Grandin hankkimista koeajoin XJ-korisen, joka sekin tuntui mainiolta, mutta kuitenkin sisätiloiltaan huomattavasti pienemmältä. Sellainen MuTu kuitenkin tuli, että kokonsa puolesta uskoisin XJ-korisen olevan parempi offariaihio, mitä tämä "klohmompi" ZJ-korinen. Vielä ZJ:stö sen verran, että jenkkiläisillä autosivustoilla tuntuvat antavan luotettavuuden suhteen 4.0-koneelle parempaa palautetta, mitä V8-versiolle. Itse en ole päässyt vertailemaan, mutta minun on vanhana konespedenä vaikea kuvitella parempaa moottoria, kuin seitsemällä runkolaakerilla lepäävä työntötanko-rivikuutonen:-). Myös heikoksi väitetty Quadra-Trac-citymaasturivaihteisto on omassa autossani toiminut erittäin luotettavasti.
|