Viestiketju: Saastelaitteet
Näytä yksittäinen viesti
  #14  
Vanha 13.08.2004, 12:05
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Omassa ahdetussa riisselissä EGR ei vaikuta yhtikäs mitään tehoihin tai kulutukseen, kokeiltu on. Venttiili menee kiinni jos vähänkin painaa kaasua lisää ja aukeaa hetken päästä, kun ajetaan taas "tasakaasulla". Kylmäkäynnin ajan se pysyy koko ajan kiinni. Ainoa haitta siitä on imupuolen nokeentuminen ja tavallaan se sen kautta aiheuttaa myös noenpidätyskyvyltään paremman luokan öljyn käyttövaatimuksen. EGR-dieselmoottorit sotkeutuu sisältään enemmän kuin tavalliset ja öljyn pesevyys- ja noesnsitomisvaatimus on suurempi.

Toinen saastelaite on jokin hapetus- tms. katti pakoputkessa. Otteessa lukee vähäpäästöinen.


Vastaa lainaten