JK- Wrangler Rubiconin akselit on pirun hyvät yhtä asiaa lukuunottamatta - niissäkin on oikean puolen etuakseliputkessa taipumusta katkeamiseen (ei toki mikään yleinen ongelma, mutta kuitenkin tiedetty heikko kohta). Muutenhan ne on todella kestävät, esim. taka- akselin pinioni on lähes D60 vahvuinen, ja sekä pinioni että lautaspyörä on edessä ja takana perinteistä D44:ää selvästi isommat. Samoin taka- akselissa jo vakiona 33- spooriset vetarit. Molemmissa akseleissa kytkettävät sähkölukot, isot levyjarrut ja etuakselilla cross- over ohjaus vakiona. JK:n julkaisuaikaan sai Moparilta noita akseleita tehdasuutena alle 3000$ yhteishintaan, olisi silloin pitänyt tajuta ostaa
Etuakselin putkissa on typerää suunnittelua tehtaalta, on kait haluttu pienentää jousittamatonta massaa ja päädytty turhan ohkasiin putkiin. Tosin putkien murtumisia on käynyt lähinnä 37" -> kokoisilla renkailla niillä jotka aktiivisesti möyryää kivikoissa, mutta kuitenkin. Toki amerikan- Joet on tietysti niihin jo kehittänyt nuo vastaavat putkityyppiset vahvikkeet kuin D30:eenkin ja löytyy myös hitsattavaa "sleeve kittiä"
JK:n akselit on sitten aika lailla ZJ/ TJ/ XJ/ MJ- akseleita leveämmät, muistaakseni 5" eroa. Hyvähän se muuten on, mutta Trafin säännökset on asiasta eri mieltä