Nyt selvitetty työnantajan kanssa soppaa. Vuoromiesten esimies viime viikon lomalla. Pekkaset hyväksytty viimeviikolle/viikonlopulle. Mutta nytten ensimmäisenä tyyliin saadaan vittuilua että taitaa laki olla semmonen että sinua ei ole oikeutettu sairaslomalle. Juu tiedetään. Kysy kunnalta apua. kysytty, ei heru. Sitten kysyttiin minun ehdotusta. Päivävuoroon, ei onnaa. Sitten liukuva työ asiakkaiden kanssa sopien jos tulee aukuutti tarve kotona. Tämä onnistuu, mikäli asiakas sen hyväksyy. Onneksi lyhyt n:4km työmatka taipuu autolla nopeasti. Suoraa tietä ilman liikennevaloja + yksi tasoristeys jossa suuri riski kolaroida.
Näin joustava se työnantaja on/oli..
Ihmetyttää vahvasti asia kun tuli uusi kaveri vuoden alusta syksyyn asti sopimuksella. Hän tarjoutui vapaaehtoisesti vuoroon, mutta esimies tyrmäsi ajatuksen että ei ole tarvetta.
Tässä rupesin miettimään että kun kerran suurempaa joustoa ei anneta. Vaihanko duunia, vai soitanko liittoon ja kaivan oman terveystilani esille. Liiton mukaan lääkärin antamalla kirjallisella suosituksella työnantajan pitää ruveta etsimään minulle korvaavaa työtä kuin vuorotyö ei sovellu minulle ja sen katsotaan pahentavan oireita todistettavasti. Tässä vois jo mielestäni kyseenalastaa työnantajan toimivuutta. (6-ihmistä otti vuoden alussa loparit, ja nytten 3kk talossa ollut uusi kaverikin katsomassa uutta duunia. Hermot eivät kestä kuulemma.) Rupeaa itselläkin tulemaan tunne että vaihtamalla paranee, vaikka palkka ja etuus laskisi.
Sairaslomaakaan ei kehtaa hakea..
|