Näytä yksittäinen viesti
Vanha 07.04.2013, 15:53
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Oli ihan pakko tarkistaa kaverilta tuo kulutus,9,4 on pienin mihin on päässyt ja keskimäärin kulutus pyörii siinä 10-12 riippuen ajotyylistä,eli aika paljon muistin metsään tuon kulutuksen
Ja kyseessä siis 2500RAM neliveto,renkaina 37x12,5 AT:t, koria nostettu 3" ja alustaa 2" ja voimanpaskaahan moisessa on 350/1300 Mutten siltikään pidä tuota kulutusta vielä edes pahana.
Kuulostaa aika vähältä!

Itse olen tuuminut, että isomoottorisissa autoissa kulutus pompsahtanee lyhyessä kyläpyörimisessä kylmällä mosalla. Toisaalta isompi moottori pitää lämmöt pitempää jos sen lämmittää lämpöiseksi.

Oma käsitys on, että sellaisissa autoissa jotka ei ole todella kevytkulkuisia ja virtaviivaisia taloudellisuusautoja, DIESEL moottorin pienentäminen ei saa aikaan niin hyvin kulutussäästöä kuin voisi toivoa.

Autolehdistä on voinut lukea kun VW on pienentänyt dieseleitä 1,6 litraisiksi kun ne ennen oli jotain 1,9 tai 2 litraisia, ei polttoainetta oleellisesti säästykään.

Mä veikkaisin jos 5,9 litranen Cumminssi laitettas vaikka Hiluxiin ja vaihteistoksi 6 vaihde manuaali, edessä olis vaikka ulkoapäin käytettävät napalukot ja takaveto päällä ajelis, kulutus olisi kilpailukykyinen

Ehkä realistisempi olisi HDJ Lancdruiser 6 dieselillä oleva pickup.

Kyllä muakin Dodge Cumminssilla kiinnostas, joudun vain oottelee vähän aikaa hintojen laskua, ehkä se voi tulla mahdolliseks jos joskus löydän tarpeeks ruosteisen! Viittaan tällä siihen jos käytetty auto maksaa vaikka 10 000 egeä, pitää sen tuottaa muutakin positiivista vaikutusta kuin toimimista pihan koristeena.
Vastaa lainaten