Viestiketju: Kello (kuormuriin)
Näytä yksittäinen viesti
  #22  
Vanha 07.04.2013, 07:57
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

tässä mun kuorkissa päävirtakatkaisin tappaa auton kaikki sähköt, myös piirturilta. Saishan sen piirturinkin kellon aina rukattua oikeaan, ihan samalla tavalla kuin minkä tahansa kellon aina päävirtojen katkaisun jälkeen, mutta idana oli laittaa selanen kello joka on aina oikeassa.

Radion kello osaa itse myös kesä/talvoaikaan siirtymiset (kuuntelee RDS:ää kai), tätä tuskin osaa piirturin kello tai mitkään muut irtokilkkeet.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Noissa kuvissa moottori ei ollut käynnissä, koska alempi mittari näyttää vain 24-25V?

Latausjännitehän tulis olla 28V.
Just näin, latausjännite on hieman vajaa 28V.

Akkujen kunnon jäkee hehkuttaessa, aluksi jännite laskee 21V ja alkaa sitten hiipua kohti 20V. Startille menee releeltä samanpaksuinen johto kuin suzukissa startille, ja starttielekin on melkein normo pensa-auton puolan kokoinen.





Tuli otettua kuvat kun pari vuotta sitten tuokin piti vaihtaa, ei oo kyllä montaa vikaa tässä muuten ollutkaan.

Moottori lähtee käyntii vielä 8V starttauksen aikana, oli talvella pientä akkuhäsäkkää ja piti hätävarana ottaa pikapikaa käyttöön pari romuakkua, toinen oli ihan sökö ja toinekin kaukana terveestä.

Auto tunniksi-pariksi lohkikseen, hehkuttaa ei siis kärsinyt yhtään, ja startti jaksoi pyöräyttää aina yhden ainoan puristustahdin, sit loppui jerkku kokokaan. Muutaman kerran kun yritti ja aina muutaman minuutin odotti välissä niin ehkä kuudennella kerralla jyrähti tulille, ja jäi mieleen että startatessa volttimittari näytti kasia. 12V systeemi tietty oli kokoajan jossain 13V tietämillä, kun 24V puoli ei voi sitä mitenkään häiritä.

-Paavo

Viimeksi muokannut Paavo : 07.04.2013 08:17
Vastaa lainaten