Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
On siellä myös Fordin 5W-30 täyssynteettistä moottoriöljyä.. just sopivan hintaista ja oikea viskositeetti, vaikka väärä merkki onkin 
|
Itse ostin Shell Helix Ultra 5W-40:a tarjouksesta kaksi satsia, kun 4+1L sai 30€, eli litrahinta varsin kohdallaan.
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=59-6004
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Käykö moparin hydrauliohjattuihin laatikoihin tosiaan Dex II (mikäli sitä nyt jostain vielä edes saa..)? Käsittääkseni ainakin kaikkiin sähköohjattuihin kuuluisi ATF +4.
|
No juu 46RH-laatikon öljytikussa ja
korjauskäsikirjassa (sivu 21-190, kpl "Recommended fluid") mainitaan vielä tarkemmin, että D-II käy öljyn täyttöön ja täyskorjauksen jälkeiseen uudelleentäyttöön, mikäli ei ole saatavilla 7176:sta.
"...RECOMMENDED FLUID
Recommended fluid for the 46RH is Mopar ATF
Plus, type 7176. Mopar Dexron II fluid can be used
for topping off the transmission fluid level during
normal maintenance checks. This fluid can also be
used for refill after overhaul if ATF Plus is not readily
available..."
SWT:ssakin sanottiin, että D-II on vaikeasti saatavissa, mutta ainakin kaikki Suomen Motonetit on sitä pullollaan:
Mobil. Tällä tein huuhtelun, kun en osannut odottaa löytäväni MAG1:stä MN:stä:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=59-0220
MAG1. Tätä ostin, koska D-II on mainittu yhteensopivana pullon takaetiketissä. Vai onko muka Moparilla ja GM:llä molemmilla erilaiset DII öljyt?????
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=59-0206
Jeepin "oma" ATF+4 / MS-7176 öljy puolestaan tämä, joka siis reippaasti huokeampaa kuin esim. SWT:ssa:
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=59-0204
EDIT:
Pieni googletus toi lisävaloa eri merkkien D-II erilaisuuteen. D-III -kohta kertoo minusta riittävästi:
http://en.wikipedia.org/wiki/DEXRON
"...Dexron-III
In 1993, GM released new Dexron-III fluid. It is generally backward-compatible with transmissions originally filled with earlier Dexron fluids or with Type-A/Suffix-A fluid..."
Koska 46RH-aski on perua ikivanhasta TF-727:sta (johon lisätty yksi pykälä), niin ei pitäisi olla ihme, että se hydraulisesti ohjattuna suvaitsee D-II/III:n käytön. Kai sinne olisi parempi laittaa ATF+4:sta, mutta melkein tuplahintaisena ei liene 300tkm ajettuun lootaan enää niin väliä. Nyt kun pannat on kiristetty ja lootahan yleensä poikii viimeisestä pykälästä, niin ei pitäisi olla maastossa mitään heikkoa. Kunhan ei kokeile varttimailin täyskiihdytystä isoilla renkailla ja toinen ZJ perässä trailerilla (siis 80km/h => huiput)!
