Joo. Kivinen on harvinaisen oikeassa noiden väliprojektien suhteen. Kun niitä alkaa olla parikymmentä jonossa ennen varsinaista projektia niin alkaa hieman jo juilia.
Sellaisen ihmeen olen omalla kohdallani huomannut että alkuperäiset rakentelutavoitteet menee nopeasti roskiin

. Ja jo rakennetut systeemit kaipaavat päivitystä. Kun moneen kertaan muuttaa samaa pakettia niin siinä käy siten että kulkine on jatkuvasti pajalla ja ei pääse koskaan ajamaan. 99% rakentamista ja 1% ajoa....
Viime kesänä tempaisin itseäni niskasta kiinni ja pidin alkuperäisestä suunnitelmastani kiinni eheyttää BJ 45 puhtaasti kompromissikäyttöön ja ilman liiallisia tingeltangeleita. Kävin ostamassa aloitetun rojektin joka oli silti aikalailla vaiheessa. Sitkeästi kesän tamppasin rautaa ja muuta nuppelia kasaan ja viimein syksyn korvilla kiinnittelin rekisterikilpiä paikoilleen

Oli se helevetin hauskaa kun kerrankin onnistui tavoitteissaan niinku pitää. Tosin tuulilasinpyyhkijän moottorin käymään saanti meni aivan mahdottomaksi... sekin onneksi saatiin peuhaamaan.
Tälle kesälle olen varannut ohjaustehostimen asennuksen ja napakammat etupenkit paikoilleen. Sekä pientä peltien fiksailua kukkasten osalta. Mutta tärkeimpänä asiana pidän sitä että kulkine on pieniä varikkokäyntejä lukuunottamatta kokoajan ajossa.
Tälläistä mantraa olen hokenut itselleni nykyään, kun minimalistiksi olen ruvennut, että seuraava kunnon offirojekti aloitetaan taas kun on puolimilliä ylimääräistä tilillä.... Eli ei siis ihan heti
Nää pitkät rojektit voivat helposti tappaa koko harrastuksen. Siksi kokemuksen kautta suosittelisinkin offirojektin ja normi päivittäiskulkemiskaluston olevan eri auto. Ja pitää sen sillä tavalla. Ostaa vaikka 2 samanlaista vekotinta jos haluaa fiiliksissä vääntää silti.. toisesta päivittäis vekotin ja toinen sitten voi homehtua siellä pajalla loputtomiin.