Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 03.04.2013, 19:24
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Mitenköhän akselit mahtaa kestää ahtimen tuoman lisäväännön?

Pian ne on sullakin Volvon / Mogin / Toyon akselit.

Ei mitään hieno peli sulla. Odottelen kovasti miten ruuvi asettuu konehuoneeseen. Sulla nämä suunnitellut eksoottisemmat vempeleet kuten hydraulivinssi on tupanneet myös toteutumaan.
Kiitoksia kiitoksia! Itteekin hiukan jännittää kuinka tän ahtamisen kanssa menee, montako konetta sulatetaan ennenkuin löytyy sääföt.

Tuli talvella hommattua toinen imusarja.


Sitä tuli hiukna purettua:


Tämmösen alumiinilaipan askartelin joku viikonloppu ahtimelle:


Tämmönen paketti siitä on muotoutumassa. Tohon kaasuläpän ja alumiinilaipan väliin tarttee vielä 4omm lisää alumiinia johon jyrsitään kanava ilmalle. Sieltä samasta myös pultit kaasuläpän rungon läpi imusarjaan. Tottakai sit viä täytyy rakentaa kannakkaite imusarjaan sekä kanteen.



Vähä korkee paketti siitä tulee, mut eikös tällasen ahtimen kuulukkin tulla konepellistä läpi Viksumpaa varmaan olis hitsata tuo ahtimen laippa suoraan imusarjaan ja sit kaasuläppä ennen ahdinta, mutta mutta. Tälläsella kompinaatiolla vaan säilys kaikki kaasuläpän vermeet (vaijerin kiinnitykset, tyhjäkäyntimoottori, TPS yms.) alkuperäsillä paikoillaa, niin olis huomattavasti vähemmän muuttujia... Pääsee ainakin kohtuu helpolla testaan. Hiukan tuo orginaali 50mm kaasuläppä näyttää ahtaalta, mutta jos se vakion hengittää sen 180 hv niin eiköhän siitä ahdolla hiukan enempi läpi mee...

Huomenna taas koneistajan juttusille...

Jaa niin. Se flektin laakerihomma tuli pihalle viikonloppuna muutaman tunnin ajon jälkeen No nyt lähtee maatakiertävälle radalle se mekaaninen flekti ja tilalle sähkönen.
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten