Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
|
Mun vara-autossa eli -77 w123 300d Mersussa on kesärenkaat vaihtokunnossa. Välillä sillä tulee pöristeltyä satojen kilsojen matkoja, joten olis hyvä jos jossain vaiheessa laittas asianmukaiset renkaat.
Olen kokeillu siinä vaikka mitä renkaita. Isoimmat oli kaverin jenkin vanhat talvirenkaat mulla kesärenkaina 215/80/15 kokoisina ja nekin kävi ihmeen hyvin jos etujousitus oli korkeassa kunnossa.
Ei ole pitkä aika kun huristelin jonkin aikaa 225/70/15 C renkailla, niissä oli yllättävän hyvät kaarreajo-ominaisuudet ja toi nekin kivasti lisämaavaraa henkilöautoon. 225/70/15 C renkaat yllätti urheilullisilla ajo-ominaisuuksilla, oli kuitenkin ehkä tarpeettoman painavat ja jäykkärunkoiset henkilöautoon.
Ajattelin jos joku 215/75/15 olis tähän optimaalinen 7" leveälle vanteelle. Mitä mieltä olette BFG all terrainista henkilöautokäytössä, nehän on kuulemma kulutuskestävät?
Renkaat tulis ihan yleisajeluun ja käyttö on ehkä ikäänkuin citymaasturimaista käyttöä, jossa lisäpito on tervetullutta samaten kuin lisämaavara.
Rälläköin tietenkin hemmettiin turhat esteet jotka voi vaikeuttaa renkaan pyörimistä
Yksi ominaisuus mikä pitäs ottaa huomioon on ääni. Ainakin noista mitkä siinä nyt on 205/65/15 vanhat Yokohama Winter AVS - minusta ne on kesärenkaat - pitävät ikävää ääntä karkealla asfaltilla. Matalat renkaat on tässä autossa huonoja, ikävä ääni on niissä.