En voi olla kirjoittamatta tähä nosturi/talja topikkiin, ammatiltani olen kuitenki nosturitarkastaja/asentaja.
Mutta toisaalta noi omat autotalli nosturi viritykset ei kuulu mulle mitenkään ja sekin asia että jos käytätte nostimianne ainoastaan itse niin ei oo onnettomuus asiaoissakaan mitään epäselvää, mutta jos joku toinen niillä ittensä teloo on asia aivan eri. Senhän kaikki jo tiesikin.
Töissä kun väliin törmää ketjutaljoihin(pakollinen tarkastus) niin kyllä ne japanianpoikien tekemät on niitä parhaita ollu, suurimman osan saa koota vielä purkamisen jälkeen. Kiinalaisia ei meillä edes avata enää vaan romutetaan, tai siis määrätään romuun.
I-palkki vaunuja on tosiaan pääsääntöisesti kahta mallia ns. tynnyri pyörillä jotka kaarevalle pinnalle ja niitä suoria sille suoralle pinnalle. Ja nää sopii aika huonosti väärinpin asennettaessa.
Helmapelti:n tapauksessa se rata oli rakennettu väärin, kierretanko kiinnitys on aivan hyvä tapa rakentaa pien nosturi järjestelmiä, kunhan niissä pysytään suositelluissa/määrätyissä mitoissa, esim. meidän kotelopalkki nosturi radoissa saa palkin ylitys ensimmäisestä kannatimesta olla 40-70cm(riippuu kuormasta yms.) Tarkoitatko pelti kiskolla kotelopalkkia? Sen kannake väli 1000kg kuormalla max. 3,3m
Jos ja kun teette näitä nosturi juttuja ja on kysyttävää tai tarvittette jotai osia(tosin aika kalliita)niin laittakaa mulle vaikka yv:tä niin vastailen sieltä sitte.
|