Näytä yksittäinen viesti
  #61  
Vanha 03.04.2013, 06:31
HannuNurminen:n Avatar
HannuNurminen HannuNurminen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: heinola 10, Finland.
Viestit: 820
Perusasetus

Turvakaari aineena kelpaa kromometallikin, mutta korjaaminen tulee aina tehdä sääntöjen mukaisesta saumattomasta rautaputkesta joten: UUSIEN AUTOJEN RAKENTAJAT HUOM!
Turvakaari aineena kannattaa käyttää vain saumatonta rautaputkea vahvuudelta 45x25mm tai 50x2mm. TÄMÄ ON SIIS VAHVASTI SUOSITELTU KOKO JA MATERIAALI EUROTRIAL SÄÄNNÖISSÄ. ELI VARMAAN TULEVAISUUDESSA AINOA VAIHTOEHTO... Siksi suositellaan jo nyt käytettäväksi.

Näin lukee sääntökirjassa tällä hetkellä:
Pää ja sivukaarien materiaalin minimimitat ovat, saumattomalla
putkella joko 45x2,5mm tai 50x2,0mm, mikäli
käytetään saumallista materiaalia, tulee materiaalin
minimimitat olla vähintään 45x3,2. Muissa putkissa sallitaan
saumattomana vähintään 38x2,5mm tai 40x2,0mm
tai saumallisena 42x3,2mm.

Eli tässä kohtaa tulemme ongelmaan Eurotrial sääntöjen myöhäisestä julkaisusta... Ylhäällä mainittu teksti siis koskee oikeastaan niitä autoja, joissa ei ole vielä katsastuskorttia ja aikovat ajaa ulkomailla. Tosin sielläkin mielestäni pitäisi saada ajaa autolla jossa on suomen säännön mukaiset kaaret, vaikkakin ne on saumallista putkea.

Olisko kellään vielä paperiversioo viime vuoden eurotrial säännöstä, oliko siellä mainintaa saumallisesta putkesta??? Nythän netissä on vain viimeisin versio.

Viimeksi muokannut HannuNurminen : 03.04.2013 06:35 Perustelu: Suositus
Vastaa lainaten