Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Ihan jos tosissaan puhutaan, niin miten ihmeessä tollasella olis tarkotus esim. vinssatessa saada virta riittämään? Parissa jeepissä ollut 90A ja nykyisessä 136A.
|
Siis eihän cruiserit tarvi virtaa vinssaukseen

no, ehtä taakseppäin vinssaukseen, taikka sitten on unohtunut merkitä raksi varustelistaan. (ja jos land cruiser on tilattu sähkövinssillä, niin silloin on isompi laturi)
Ja tuossa minun bj:ssä oli alkuperäinen laturi 15A

Hodarissa vakiona 80A, ja nyt 120A.
Siis tuo latureiden pienuus, ja vieläpä hitaasti pyöriminen, on yksi juttu, mihin kannattaa kiinnittää huomiota, siis pistää suosiolla 2. laturi avuksi/vaihtaa suuremmaksi.
Ja nuo akkuongelmat johtuu monestikkin juuri tuosta jatkuvasta sähköpulasta, mitä ei yhtään auta nuo väärin kytketyt lisälaitteet, kuten topiikin aloittajalla 0,3 amppeeria jatkuvaa.... tekee 50 Ah viikossa, ja kun tuo 50Ah pitää saada latattua akkuihin kaiken muun kulutuksen lisäksi! invertterin tyhjäkäynti virta on muuten samaa luokkaa, että viikossa 2 kpl TÄYSIÄ 95Ah akkuja ei kulu tyhjäksi, eikä jäädy pikkupakkasessa, mutta taikasana on TÄYSIÄ.
Joskus aikaisemminkin ollut juttua noista autosähköistä, ja niiden toteutuksesta, mutta se silloin meni niin dedaljitasolle, että siitä ei ollut apua 95% harrastajista, ja nimenomaan kaikkein vähiten niille, jotka sitä perustietoa tarvisisivat eniten.