Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 01.04.2013, 13:29
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Ei kai toi baarikaan enää isoo vikaa vaadi että vaurio alkaa syntyä.. Tämä siis luotettavalla mittarilla todettu?
Omassa HJ61:sessä oma mittari ei paljoa värähdä ja pitäis uskaltaa mitata todelliset paineet.
Silloin kun voitelu ei riitä pitämään pintoja erillään niin vaurio etenee nopeasti ja varsinkin alaväännön käyttäminen maksimoi laakeriin rasituksen. Suuri vääntö->suuri voima-> pienet kierrokset-> alhainen öljynpaine sekä riittämätön liukulaakerin liukunopeus liukupintojen mekaaniseen irroitukseen.

Termit on unohtunu mutta pointti on se että kun varsinkin isolla vaihteella heikentyneellä voitelulla lyö lapun lattiaan niin sorvi laakereissa käynnistyy, edes motoruppi ei sitä estä saati auton nokalta löytyvä merkki.

Kannattaa siis samalla laittaa voitelu kuntoon ja jos mottia on piristetty ja renkaita suurennettu niin pitää mielessä että voimansiirto tarvii riittävän pyörimisnopeuden täydellisen voitelun varmistamiseksi.
Aina kun nautit siitä 1000rpm alkavasta väännöstä niin voisit ajaa ilman öljyjäkin.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.

Viimeksi muokannut helmapelti : 01.04.2013 13:33
Vastaa lainaten