Näytä yksittäinen viesti
  #13  
Vanha 11.08.2004, 08:45
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus


Vielä vähän ilmastoinnista:

- Aikalailla kinkkiset vanhenmiten, jenkkilässä sanovat erään merkin kohdalla että kun ikää noin 10 v. rupee osia menemään vaihtoon.
- Vanhassa freonissa isompi molekyylikoko, eli uusi R134a karkaa pienemmästä reijästä jopa vanhojen letkujen läpi!?
- Liitokset ovat yleensä ongelmakohtia.
- R134a menee järjestelmään vähän eri määriä kuin vanhaa.
- R134a toimii korkeamalla paineella. Pieni vuoto -> iso vuoto.

- Järjestelmästä löytyy myös muutama anturi, mutta ovat yleensä aika luotettavia.
- Kompuraa pitäisi käyttää, jotta aineet kiertäis järjestelmässä - auton seistottaminen pitkään huono asia.

- Freonit (uusi/vanha) ja kosteus/vesi tekee yhdistelmän joka syö alumiina.

- Yksityisissä ilmoituksissa mainitaa usein että:
+ ilmastointi ei toimi.
+ kompura irti.
+ komputa ei toimi.
+ en tartte ilmastointia joten poistettu.
+ ilmastointi ei puhalla kylmää.
+ päälle/pois kytkin rikki - jäänyt pois asentoon.

- Autoliikkkeet:
+ ilmastointi - on.

- Eli vanha ilmastointijärjestelmä voi simahtaa milloin vain ja vaatii usein tehdas uusia osia jotta sen saa kuntoon. Vaitii siis Pelimerkkejä.
- Ja sitten pitäsisi vielä löytää joku joka ymmärtää niiden päälle jotain. Merkkihuoltojen taitojen/kiinnostus on myös vähän niin ja näin jos on vanhempi auto kyseessä.
- Jenkkilän netti sivuilta löytyy paljon asiaan liittyvää tietoa.

Mutta kun toimii en vaihtaisi.



Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten