Näin pääsiäispyhien aikaan on hyvää aikaa aloittaa jakolaatiko(ide)n ehjäys. Eli siis metsäprojektista irrotin 242:n ja käyttekulkineesta 249 pois. Ideana parittaa nämä kaksi sopivasti keskenään.
249 on pitänyt aikamoista rahinaa, ja epäilin laakerivikaa kun etu- ja takapään ulostuloissakin vähän välystä tuntuu. Öljyt ulos valuttaessa sieltä tuli ulos kohtalaisen punaista mutta aivan totaalisen metallihileistä öljyä (vaihdettu ~6000km sitten

). Outoa oli, että kun purin 249:n niin ei sieltä mitään selvää kulumaa löytynyt mistään ja laakeritkin vaikutti ehjiltä. Ketju oli ainaoa mikä herätti huomiota löysyydellään, mutta toisaalta kuoren sisäpuolella ei näkynyt mitään kulumajälkiä eli ei ole onneksi kuoreen ottanut ketju kiinni. Mistä lie kaikki metalli tullut
249:stä käytetään:
* Jakolaatikon etupuolisko jossa planeetan kiinteä pyörä on kiinni
* Sisääntuloakseli + alueen planeettapyörästö
* Elektroninen nopeusanturi
* Nelivedon moodikytkin (näyttää päällä olevan vetotavan ajotietokoneen näytöllä)
* Satunnaisia muita osia sisältä.
242:sta:
* Takakuori + häntäkappale + pääakseli
* Jatkuvan nelivedon planeettapyörästö
* Ketju + ketjupyörät
Uudet sisään- ja ulostulojen laakerit laitan kasatessa ja varmaan ketjunkin.
Tarkoitus oli ottaa 249:stä ketju ja rattaat (taino, uudella ketjulla), koska siinä käytetään 1.25" leveää ketjua ja järeämpiä rattaita. 242:ssa on vain 1" leveä (taisi oikeastaan olla jopa hieman alle), eli on aika lailla heikompi. Ongelmaksi kuitenkin tuli se, että tuo 249:n isompi ketjupyörä pääakselille ei oikein sovi

Spoorijako on kyllä sama eli lonksahtaa paikalleen ja on ihan oikeassa linjassakin, mutta lukkorengasta ei saa paikalleen koska sen ura jää leveämmän ketjupyörän alle

Mennään nyt sitten kapealla ketjulla ja katsotaan kauanko se kestää V8:n kannsa
249 autosta irrotettuna:
242 (tuossa on SYE- kittikin asennettuna) ja taaempana 249:
242 takakuori irrotettuna, ja epämääräisiä osia sisältä:
..aikamoinen kokoero 249:n ja 242:n ketjupyörien välillä: