Näytä yksittäinen viesti
  #15  
Vanha 30.03.2013, 21:25
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis mistä tuo pumppu tietää "pörähdellä", jos jarrua painetaan? tuleeko sinne tieto esim. jarruvalokytkimeltä? vai toimiiko siten, että päristä kun virta päällä?
Mutta jos nuo pörähdykset "lankunpala jarrupolkimen alla" on suuruusluokkaa 1/10 osa ajasta, niin kuulostaa hyvältä.

Jos meinaat laittaa tuon/nuo lisäsäiliön, niin tuo pumpun takaiskuventtiili välttämätön. (onko pumpussa itsessään takaiskuventtiili, nähtävästi on, jos mittasit alipainetta jarrutehostimen ja pumpun välisestä letkusta/putkesta?)

Ja noista alipainepumpullisista latureista: kokemuksia ainoastaan japanilaisista....

Mutta nuo japsi laturit alipainepumpulla: Ainakin vanhemmat toimivat seuraavasti:
pumppu on lamellipumppu, ja voideltu moottoriöljyllä (tuon kuristuksen paikka vaihtelee, pitää tietää missä tuo pääöljykanavasta otetun paineisen öljyn kuristus tapahtuu, muuten huomattava osa öljypumpun tuotosta menee alipainepumpulle)
Ja tuo ilma, mitä pumpataan pois alipainejärjestelmästä, pumpataan öljypohjaan, siinä samalla nuo tipat voiteluöljyä palaa takaisin kiertoon.
(ja jos esim. bj-40:ssä oleva 4 litran??? alipainesäiliö vuotaa, niin upotus ovien alareunaan kevättulvassa, voi täyttää moottorin tyhjäkäynnillä tulvavedellä muutamassa minuutissa

Ja alipaine tulee yhteen liittimeen: siis paineöljy, paluu öljytilaan, ja alipainelähtö ovat nuo liittimet.

Sitten on tuo "pierburgi" miten kirjoitetaan? siis kalvopumppu, mitä esim.-70 luvun dsl opelit käytti, on kiilahihnalla pyoritettävä, omalla öljyllä voideltu kampikoneistolla toimiva kalvopumppu, muistaakseni hivenen vaatimaton alipaine/tuotto, varsinkin tyhjäkäynnillä, jos hihnavälitys oli mitoitettu siten, että alipainepumpun max. kierroslukua ei ylitetä.
Vastaa lainaten