Näytä yksittäinen viesti
  #30  
Vanha 30.03.2013, 16:09
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Etuakseli etenee, murikan kääntö...


Pääsiäisen kunniaks piti ruveta puuhaamaan tuota etuakselin murikan kääntöä.

Ensin lamellilla kaikki vanhojen korvakkojen jne. jämät pois akseliputkesta:
Click image for larger version

Name:	2013-03-29-234.jpg
Views:	562
Size:	1,34 Mt
ID:	35368

Sitten vanhojen lautaspyörän ja lukon kolojen täyttö + väärissä kohdissa olevien pinnapulttien hävitys:
Click image for larger version

Name:	2013-03-29-235.jpg
Views:	556
Size:	1,34 Mt
ID:	35369

Hiluksin murikkaa apuna käyttäen kolmen pinnapultin siirto toisen kätiseksi:
Click image for larger version

Name:	2013-03-30-236.jpg
Views:	578
Size:	1,30 Mt
ID:	35370

Lisää rautaa lukon uudelle paikalle, sitten uuden kätiset lautaspyörän ja lukon kolot kehään + etuperän etukoppa irti:
Click image for larger version

Name:	2013-03-30-237.jpg
Views:	587
Size:	1,58 Mt
ID:	35371

Tämän jälkeen murikka jo istuukin paikoilleen 180 astetta käännettynä :
Click image for larger version

Name:	2013-03-30-239.jpg
Views:	582
Size:	1,48 Mt
ID:	35372

Etupuolelta kurkkii vielä murikka tässä vaiheessa:
Click image for larger version

Name:	2013-03-30-240.jpg
Views:	543
Size:	1,27 Mt
ID:	35373

Etupuolelta kaikki vanhan patin jämät pois ja tilalle putkipääty heftiin:
Click image for larger version

Name:	2013-03-30-241.jpg
Views:	539
Size:	1,79 Mt
ID:	35374

Jotenkin härskin ison näkönen tu putkipääty paikoillaan...
Click image for larger version

Name:	2013-03-30-242.jpg
Views:	989
Size:	1,90 Mt
ID:	35375Click image for larger version

Name:	2013-03-30-244.jpg
Views:	592
Size:	1,76 Mt
ID:	35376Click image for larger version

Name:	2013-03-30-245.jpg
Views:	581
Size:	1,72 Mt
ID:	35377

Lautaspyörällä on nyt enemmän tilaa kuin aiemmin ja varsinaista panssaria ei enää tarvi koska putkipääty yli 6mm terästä.

Enää pitäs hitsata tuo putkipääty ympäri asti kiinni, muutaman pinnapultti puuttuu murikan kiinnityksestä, tyhjennysproppu banjon alapintaan, öljyntason tarkistusproppu keskelle perää ja lisää rautaa perän alapintaan että kestää hieroa.
Siinäpä se murikan pyöräytys taitais sitten jo ollakkin... ja toivotaan että vetarit menee vielä paikoilleen eikä murikka kovin vinossa
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten