Nyt testailin pikkusen pumpun sielunelämää, laiton uudet letkut kun oli minimaalinen vuoto, ja poistin toisen takaiskun linjasta kun se oli rikki. Tehostimessa oleva saa piisata.
Laitoin pumpun imemään paineet, ja uusi kunnollinen nestevaimennettu painemittari kiinni. Pumppu stoppasi, sähköt irti ja n:minuutin katsottuani paineet eivät tippuneet kuin 0.05bar Eli ei juurikaan yhtään. Pumppu kehittää -0.7bar alipainetta tuolla mittarilla ja on imenyt paineet 14s järjestelmään. Muovinen mittaria, mallia biltema näytti -0.8bar.
Ja testasin tuon että polkasin polkimen lattiaan, pumppu rupesi pörisemään, pidin poljinta pohjassa jonkun aikaa, ja pumppu sammui, ja jatkoi katkonaista pörisemistään ilman että painemittarin viisari ois edes värähtänyt. (samalla tahdilla kun poljinta ei paineta) Pumpulla vissiin joku "aivo" joka käskee sen satunnaisesti tuhahdella. Irrotin tehostimen päästäkin letkun, tulppasin sen, ja pumppu tekee noita satunnaisia pörähdyksiä samaan tahtiin kuin se olisi kytketty tehostajaan.
Eli kunnossa tuntuu olevan.
BJ-40/76: Moottori on ruisku, ja ovat pelkät läppärungot.. Moottoria ohjaa Megasquirt 3, jotenka ilmamäärämittarit yms semmoset saa nakata museoon..
Pee. Tuo hihnamalli on ollut mielessä. Ostin MakeO:lta Roverin 3.9si koneen josta sain moniurahihna jakopään itselleni. Se on menossa paikalleen lähi aikana toivottavasti. Samalla kävi mielessä jos tonne sais laitettua Disko 2sen alipainepumpun.. Mutta se ilmeisesti toimii jotenkin erillätapaa, eli ottaa kampikammiosta ilmaa tai jotain ja voiteluna toimii sitten öljy?. En nyt muista. Pitäs katsoa mitenkä se oli toteutettu.