BJ andy: juuri noin muistelen itsekkin tuon tehostimen toimivan japseissa/saksalaisissa.
Siis ULKOMUISTISTA: tehostimessa on kumikalvo, ja jarrupolkimen tangossa on (servon sisässä) venttiilipaketti, joka jarrupolkimen ollessa ylhäälä päästää alipaineen kalvon molemmin puolin, ja kun jarrupoljinta painetaan, niin kalvon ohittava(siis se venttiili, mikä päästää alipaineen kalvon jarrupolkimen puolelle) sulkeutuu, ja jarrupolkimen puolelle aletatan päästää ilmaa polkimen juuressa olevan vaahtomuovisen suodattimen läpi. (Siis dieseleissä, esim. toyota BJ-LJ-HJ-HDJ jne: kun uiskennellaan noin syvällä, ja hiplataan jarrupoljinta, niin jos tuo vesi on sisällä jarrukellon yläpuolella, niin jokaisella jarrupolkimen hipaisulla menee vettä öljypohjaan

samoin kuin kaikissa muissa alipainevuodoissa)
ja kun kalvo on löytänyt oikean paikan suhteessa jarrupolkimeen, venttiilit sulkeutuu. ja kun jarrupoljinta nostetaan, niin kalvon ohittava venttiili avautuu siksi aikaa, että kalvo taasen löytää paikkansa.
Mutta tuon alipaineen riittävyys: onko tuo alipainepiiri/tehostin ehyt?
Siis kun et jarruta, niin pumppu ei käy, kuin joskus satunnaisesti, muutamia sekuntteja muutaman minuutin välein?
Ja kun jarrutat, siis esim. painat jarrupolkimen esim. puoleen väliin, niin pumppu ei ala käymään jatkuvasti (siis pyörähtää muutaman sekuntin)
Mutta kun löysäät jarrupolkimen ylös, niin pumppu taas alkaa käymään.
Jos kaikki on kunnossa, niin lisäsäiliötä kehiin, muodossa taikka toisessa, ja niitähän voi olla useampia, muistat vaan että letkut ei saa päästä alipaineesta lyttyyn! Nuo nailoniset paineilmaputket hyviä, kunhan putkien liitos nippoihin hyvä, itse käyttäisin ruuvattavia.
Ja tuota moottorin alipainetta kannattaa hyödyntää, siis vähintään imeä takaiskuventtiilin kautta tuo 0,3 bar tuonne säiliöön.
kestääkö tuo sähköpumppu imeä ulostulosta? siis jos varma tieto, että kestää, niin imusarja imemään.