Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
On vähän yksinkertaistettu vaan, käytännössä kun jarrullisia O1:iä ei juurikaan ole olemassa (vaikka itelläki ollu, Pallas 5000). Eihän nuo B-kortilla vedettävät painorajat mihkään oo muuttunu. Uusi B96-kortti eri asia. Väärin siis opastavat kuitenkin.
|
Nuo Jarrulliset O1 -luokan kärryt ovat uskoakseni yleistymässä, juurikin siitä syystä, että nuo jarruttoman kärryn vetomassat ovat uusissa kenkilöautoissa niin pienet.
Ei tarvita kuin yksi vakavampi kolari, missä vedetään jarrutonta kärryä, mikä painaa liikaa k.o veturille..... niin alkaa poliiseja kiinnostamaan nuo kuomukärryt!
Ja totuushan on, että jollain 550kg kytkentämassalla ei juurikaan vedetä kuomukärryssä olevaa touring kelkkaa, eikä juurikaan isompaa uisteluvenettä.
Noista jarruista tulee lisäpainoa noin 20 kg, ja hintaa muutama satanen, niin ihmetellä täytyy, että kukaan kärryvalmistaja ei ole lähtenyt tekemään bisnestä markkinoimalla Laillisuutta ja Turvallisuutta.
Olisi kiva parin vuoden kuluttua muistaa tarkastaa, että menikö ennustus kuinka pahasti metsään!