Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Ethän sä herkkyyttä tolla voi säätää, tai jos säädät yhtään jäykemmäks/tahmeemmaks niin eihän se sitten palauta ainakaan ääriasennosta. Ja tiellä saat olla ohjaamassa koko ajan ku auto ei pysty enää itse keskittämään kunnolla ohjausta. Tolla tarkoitus ottaa vaan välykset pois välityksestä, jos yhtään ahdistaa niin kulutat vaan sisuskaluja simpukasta.
|
Pääasiallisesti noin se onkin, mutta kyllä tuolla pystyy vähän hienosäätämään. Ei toki saa laittaa liian tiukkaan tai löysään kuten tuossa yllä mainitsinkin

Luulen, että korjatussa simpukassa on vielä pieni välys väärästä säädöstä johtuen mikä poistamalla homma muuttuu kunnolliseksi.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76
Onko sulla ohjauskulmat säädöissään? Mulla on Dodge käytökseltään samalainen, vaeltaa laidasta laitaan välillä, ja yksi syy siihen on vähäinen caster (muistaakseni oli luokkaa 1.5-2 astetta kun mittasin sen, 3.5 ois tehtaan maksimi suositus) johtuen 65mm korotuksesta. Säädöt on umpiruosteessa, mutta ei niillä siltikään saa ihan sitä arvoa säädettyä että ois hyvä, säädettävät tukivarret pitäisi saada.
|
Ei mulla muuttunut tässä simpukan vaihdossa mikään muu kuin välivarren kulma suhteessa panhardiin, eli vähensi ne pienetkin bumpsteerin tyngät pois mitä oli.
Kaikki muut ohjauksen ja alustan säätöarvot pysyivät samoina just eikä melkein, ja vanhalla boksilla ohjaus oli hemmetin hyvä. Tietääkseni tuo XJ:n boksi pitäisi olla samalla välityssuhteella kuin ZJ:n boksi eli senkään takia ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Tai sit täytyy tilata toinen sarja tiivisteitä ja korjata toi ZJ:n boksikin