Näytä yksittäinen viesti
Vanha 27.03.2013, 00:06
JJo:n Avatar
JJo JJo ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 21.07.10
Sijainti: Tampere
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis nyt minulla on tietokoneessa (5v vanha pöytäkone, xp, adsl) semmoinen asetus? että aina nettiä selattaessa käy http://www.google-analytics.com/. ja jotain....
siis MS- tauti varmaan kerää tietoa, että mitä mainoksia seuraavaksi tyrkytetään...
Muuten ei haittaa, mutta kun hidastaa....

Siis saako tuon jotenkin pois päältä? siis selain varmaan explorer, kun tuo sininen e logossa. (Pikkasen reikiä/puutteita minun IT-osaamisessa)
EttäkämitäkäHä?

Tulkitsenko nyt oikein: Aina kun selailet nettiä niin jossakin tiedoissa näkyy, että sun kone haluais vierailla tuolla analyticsissä tai että tuolta analyticsistä haluttais olla sun koneelle päin yhteyksissä?

Yleensä se, että analytics haluaa "vierailla", johtuu siitä että sivustot joilla käyt on ottanut käyttöönsä google analyticsin. Esim tuossa mun allekirjoituksen nettiosoitteessa on käytössä analytics joka tutkii sivustolla käyneiden koneiden historiaa: onko ensimmäistä kertaa, tuleeko jostakin toisen sivuston linkistä vai suoraan osoitteen kirjoittamalla, mikä käyttöjärjestelmä, mikä selain...jne kaikkea sellaista mistä voisi olla hyötyä nettisivun kehittämisessä tietylle käyttäjätyypille.

Esim jos meillä alkaa lastenvaatekaupassa näkyä, että paljon käyttäjiä tulee offipalstan kautta (Tuosta mun allekirjoituksen linkistä), niin meillä ehkä kannattaisi ruveta suuntaamaan kauppamme tavaroita enemmän offihenkiseen suuntaan (minusta ihan hyvä suunta mutta vaimo ei oikein ymmärrä)