Viestiketju: OM636 ongelma
Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 21.03.2013, 11:41
ROCKY:n Avatar
ROCKY ROCKY ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: tornio, Finland.
Viestit: 249
Perusasetus

OM636 ongelma


Tevehys

No niin hirveä inspiraatio puuska iski ja aattelin laittaa mogin U2010 -52 ajokuntoon. Moottorin vaihto oli ekana kun alkuperäinen kone ollut käynnissä viimeksi kolkytvuotta sitten.
Vaihtomoottori (venemoottori) löytyi paikkakunnalta ja piti olla käyntikuntoinen, kahdessa jakopään rattaassa oli pienehkö hammasvaurio joten vahdoin ehjät tilalle.
Nyt sitten yritetty saaha kone käyntiin mutta huonoin tuloksin, lopulta meni hermot ja ostin starttipilottia. Lähtihän se käyntiin (yllättävän sievästi ilman turhia kolinoita) kone käy sievästi, mutta ilman pilottia normi hehkutuksen jälkeen ei muutako savuttaa ilman kunnon lupauksiakaa käynnistymisestä.

Puristukset mitattu 2 ja 3 sylinteri n,20 kg/cm2
1 ja 4 sylinteri n,16-17 kg/cm2 mittarin viisari käy 20 hujakoilla mutta ei lukitu sinne ?

Ajoitus tarkistettu (joutsenkaula) pitäis olla oikein

YKK tarkistettu

Venttiilien ajoitus tarkistettu myös välykset

Siirtopumppu vaihettu

Kansipahvi ei vuoda ainakaan vesitilaan

Huohotus on normaali

Ilmattu monta kertaa -> ei kerää ilmaa polttoaine linjaan tai en ainakaan ole löytänyt

Hehkut toimii

Nyt saa tietää/arvailla missä vika, oma veikkaus menee väljään pumppuun -> pehmeä käynti myöhästynyt suihkutus.

Vastaa lainaten