Pikku poikana seurasin, kun kaverin isä laittoi vanhaa diesel mersua (olisko ollut w115?) niin tuli romua; oli jotain liian äkäistä aasinpotkua, pikku pakkanen ja väljä kone....
Siis apumies sumutti kolinapullosta aasinpotkua, isäntä hehkutti ja hehkutti ja hehkutti ja starttasi... Kuulu iso kolina / räjähdys, ja apupoika selällään lumihangessa

komea leimahdus pimeässä illassa!
Ja mersu ei lähtenyt/ jäänyt käyntiin, lähti köyden nokassa.....
Onneksi nuo omat romut ovat lähes aina lähteneet ilman vippaskonsteja.
(jos ei ole saanut lämmitykseen yli 20 asteen pakkasessa, niin 2 metriä pitkä kierresaumaputki kohti öljypohjaa, ja LÄMPIMÄSSÄ olleella nestekaasutoholla pikkasen lämpö (ja vettä) konehuoneeseen, 3x5m pressu tuulensuojaksi)