Näytä yksittäinen viesti
  #55  
Vanha 20.03.2013, 00:27
hena:n Avatar
hena hena ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.02.08
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Tuo mitä viestiini kirjoitin lainausmerkeissä, on suoraan kopioitu blogista. Se on heidän puhelustaan. Ostajan mukaan kaikki puhelut on nauhalla. En minä ainakaan epäile kirjoituksen todenmukaisuutta. Oli miten oli, kuka myöntää että tyytyisi kohtaloonsa, jos ostaisi reilusti yli sadalla tuhannella 13700km ajetun auton, ja siihen pitäisi lähes saman tien tehdä ~20000€ remontti. Hami? Etkö laittaisi myyjää vastuuseen, jos pystyisit osoittamaan hänen tienneen tilanteesta?
Ei voi kyllä millään tapaa syyttää ostajaa tässä jutussa. Kyllä 13700km ajettu katukäyttöön rekisteröity auto pitää voida ostaa koeajamatta varsinkin jos se myyjän mukaan on uudenveroisessa kunnossa.
Ja kuka teistä olisi pystynyt koeajollakaan sanomaan että autossa on jotain vikaa jos mikään vikavalo ei olisi esimerkiksi syttynyt.

Ostaja kommentoi asiaa aika hyvin:

"Itseäni vastaus pisti hymyilyttämään. Miksikö?
No, kuten aiemmin mainitsin auto on tieliikennekäyttöön rekisteröity eikä ensimmäiseenkään kilpa-ajoneuvorekisteriin tai -luokkaan. Toki paperiin voi kirjoittaa vaikka, että auto on avaruusraketti mutta loppupeleissä se ei ole perusautoa, johon on lisätty ahdin, kummempi eikä sen huoltotoimenpiteet jos auto on kunnossa, vaadi normaaliajossa juurikaan sen kummempia kuin muukaan henkilöauto. Ahtimen asentaminen ei tee autosta Bugatti Veyronia. Ja tosiaan, huomioitu auton hinnassa. Olihan se lappuhinta 40000€ kalliimpi kuin uusi suoraan autoliikkeestä ostettuna.
”Autosta ei havaittu vikoja kaupanteon yhteydessä”. Totta, en omaa röntgenkatsetta saatika taskukoneistamoa.
”Eritasoista huoltoa”. Ai sellaista, että autosta lähtee jarrusatulat irti kesken ajon?
”suunnitelmista auton tehon nostamiseksi”. Eipäs nyt kuitenkaan puhuta palturia, edelleenkin minulla on joka ikinen puhelu tallessa, mitä Sipilän kanssa on käyty.
”Tehonmittaus väärin tehtynä… laajamittaisia vahinkoja”. Eli DTC:n porukka on siis Sipilän mielestä ammattitaidotonta. Kumma kyllä, usea rallikuski käy säädättämässä ja penkittämässä autonsa juuri DTC:llä. Muutenkin jännä homma, ettei uutta vastaava auto kestä täyskaasua. Eiköhän nämä laajamittaiset vahingot muutenkin tapahtuneet jo ennen kuin auton ostin.
”Myyjä ei vastaa siitä, että autossa on tietty määrä tehoa”. No eipä tietenkään vastaa, sehän on täysin epäolennainen juttu. Tehot autossa ovat olleet kun se on Sean Hyland Motorsportilta lähtenyt, mutta selvinneiden väärien asetuksien ja vaurioiden myötä ei enää ihmekään, ettei autosta löydy tehoja.
”hinnanalennusvaatimus olisi jokatapauksessa täysin kohtuuton, koska autoa on merkittävästi parannettu”. Enpä tiennytkään, että osina oleva moottori ja ajokelvoton auto on merkittävä parannus. Saatika katalysaattoreiden tai luvattujen jarrujen puute. Reklamaatiossahan vaadittiin vain ja ainostaan korvausta auton saamiseksi siihen kuntoon, kuin se minulle myytiin. Ei yhtään paremmaksi."
__________________
VW TARo -89 2.4D 4x4
MB W126 -85 500SE
MB W211 -05 E500
Vastaa lainaten