Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee
Hodarin kone, ihan tehtaan asetuksin, pukkaa hukkaportti pois kytkettynä ihan mukavasti... Siihen sitten vielä vähän lisää syöttöä, niin jo alkaa kytkin luistaa, tai automaatin lämmöt kiipii...
Ihan ensimmäinen homma, niiden kklaakereiden jälkeen on pakopaine/lämpömittari, toinen on cooleri...
Ennen ISOja virivirejä, kannattanee miettiä, miks litrateho on tehtaan asetuksin luokkaa 40 hp.
Oikein menohaluinen 4.2 litranen kuutonen tuuppaa varsin väkevästi jo 3000 kierroksella, ja suht pitkäänkin kun lämmöt ja paineet pysyy oikeilla alueilla. Alkup ahtimellakin pärjää varmasti alkuun, kun hoksaa muutaman perusasian, esim. mitä tapahtuu hetkellä, jolloin pakopaine ylittää moottorin öljynpaineen ... Ja siks se puoli haltuun.
Hyviä viriahtimia saa melko halvalla, paljon halvempi / helpompi kuin koneen poisnosto ja avaaminen hölmöilyn takia.
|
Tätä mä alleviivaan kanssa. Karkea arvio ahtimen tuotosta vois olla et 20% löylyä lisää saadaan vakio ahtimella,sen jälkeen alkaa karata "kartalta" käys piruuttas oikein ammatti turposepän luona ni se avartaa näkemystä kummasti. Ite suosittelisin hyvin maltillista vierailua syöttö ruuvilla ja jos vielä lisää ni sitte jo isompaa ahdinta. Vois olla muutenki järkevää ellei hiljattain oo fööniä rempattu. Jonku puol miljoonaa riivatun föönin kiusaaminen ylikierroksilla ei oo kestävä ratkasu. Pahimmassa tapauksessa ahtimen siivet riekaloituvat jollei laakerit narahda,ja/tai männät sulaa ja kanget lohkosta ulos,vanhemmiten hodarissa saattaa olla myös öljynpaineen alenemaa ja fööni voi olla ihmeissään siitä,varsinkin yhdistettynä suureen pakopaineeseen.