Viestiketju: Todella pahaa ruokaa
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 18.03.2013, 10:32
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Kyllä! Hyvin tehtynä erinomaista herkkua. Kouluruokalat vain pilanneet sen(kin) maineen.

Tehkääpäs joskus kanaviilokkia kaupan lämpiössä myytävästä grillikanasta. Ei tule kouluruoka nimittäin mieleen...

Sisäelimet paitsi sydän ja maksa potkii. Toki jälkimmäinen helppo tyriä, mutta onnistuneena maksa ruuat ovat oikein herkkua.

Itse asiassa kouluruokaa ei pidä missään nimessä moittia.

Sillä rahalla mitä siihen on käytettävissä per tehty annos niin siihen ei mikään vedä vertoja.
Se hinta/annos on ihan oikeasti karkeasti n. 80 snt/annos ja se sis. yleensä salaatin, lämpimän ruuan, juoman/juomat/ ja jälkkärin. Alle eurolla. Kokeilkaa itse.

Vika on noin 99,9%:sti vain ruokailijoiden asenteissa.
- Mää en syö tuota kun en tykkää
- Emmää haluu tuota
- Yäk, en syö enkä ees maista.

No elkää syökö, mutta älkää sitten kitiskö kun on nälkä. Kinutkaa isiltä ja äidiltä 5 euroo ja menkää mäkkäriin ja ihmetelkää sitten 30-vuotiaina kun on 30 kg ylipainoa ja verenpainelääkitys sekä syyttäkää kouluruokailua joka on vääristänyt ruokailutottumukset.
niimpä.

Totta kait erikseen on sitten ne joilla on todettu jokin ruoka-aine allergia, mutta että nämä "idealistipiipertäjäkullanmuruherrantertut" joilla pitämällä pitää valmistaa jotain ihme ruokaa koska heidän "ajatusmaailmansa" tms vaatimukset sitä edellyttää niin voi hyvä hevonperse.
jos on ruoka-aine allergia niin se on eri juttu mutta muuten syöt mitä koulu tarjoaa ja jos ei kelpaa niin hyppää pituutta ja .

Ei meitä kukaan peruskoulussa pakottanut syömään, otti minkä söi jos söi. Mutta jos ei edes syönyt niin kyllä opettajat piti huolen että ei sitten marissut nälkäänsä jos ei kelvannut. Oma oli valinta.
Meidän koulussa tilliliha loppui yleensä aina kesken, mutta se olikin pieni maalaiskylän koulu ja elettiin huoletonta -80 lukua

Mullä itsellä ylipäätään on ruvennut tökkimään kaikki "valmiseines ruuat"
-lihapullat/jauhelihapihvit
- massatuotantonakit/makkarat
- ylipäätään suuressa mittakaavassa valmistetut teolliset valmisruoka-ainekset.

Ne maistuu ihan samalle kaikki.

Kyllä minä mielummin käytän sen 30 -45 min. enempi aikaa ruuan laittoon jotta saan kunnollisen ja monipuolisen aterian kuin vain keitän potut ja teen jonku nakkisoosin nopeesti.

Juu mutta muistin muuten yhden salaatin joka jäi lautaselle vaikka se liha oli oikeesti hyvää.

Härän kielestä tehty salaatti, jäi syömättä. Liha oli kyllä hyvää mutta kun ajatteli että se elukka yltti sillä kielellään omaan sieraimeensa niin se oli siinä.
Pässin kivekset jäi kans testaamatta, open kanssa otin yhteen ja se päättyi mun legendaariseen lauseeseen "ime itte kiviksiä". Oli naisopettaja.
Vastaa lainaten