Viikon kestäneen flunssan jälkeen pääsi vihdoin taas projektin kimppuun. Sisätilat ovat nyt valmiit - viimeiseksi tuli viritettyä hieman mittaria ja radiopaikan kohdalle valojen katkaisijat. Penkkien väliin tuli vielä penkinlämmittimien katkaisijat...
Lavasivuihin piti vielä rakentaa sivujen turkkilevyt ja kotelo tankin täyttöputken päälle...
Sen jälkeen pääsin tänään vihdoin hieman availemaan litrasta myllyä...
Kansi on nyt irti ja enään alakerta avaamatta - toistaiseksi ei mitään vaurioita näkynyt. Aikaisempi puristuspainemittaus antoi aiheen epäillä mäntien/sylintereiden kuntoa ja kyllä sylinterissä pieni pykälä tuntuu ylälaidassa. Mitään muita jälkiä ei sylintereissä näkynyt mutta männissä on jonkun verran sivuväljyyttä. Katsotaan mitä koneistamossa sanotaan.
Venttiileistä ja nokka-akselin kunnosta ei vielä havaintoa kun kansi on vielä purkamatta. Oiottavaksihan se nyt ainakin menee.
Kun kone nyt on ihan atomeina niin uusiksi menee myös,
- kytkin, asetelma ja painelaakeri
- vesipumppu
- öljypumppu
- jakohihna ja kiristysrulla
Minkälaisia kokemuksia on Motonetin osien laadusta näiden osalta?