Erinäisten selvittelyiden ja pähkäilyjen jälkeen mittasin kaikista ABS-antureista vastuksen ja kun tiedossa oli avoimen (open circuit) mittaustuloksen tietävän anturin viallisuutta, niin yhden sellaisen löydyttyä laitoin anturin tilalle tietokoneen huijaamiseksi "oikean" mittaustuloksen antavan 1kOHMin vastuksen. Virrat päälle laittaessa ABS-valo vihdoin sammui.

Siellähän se vika oli takana oikealla, vaikkei mitään mekaanista dämitsiä ollutkaan nähtävissä.
Näillä eväillä auto olisi korjattavissa ja leimattavissa täysin toimintakuntoiseksi ja offiin hyvin sopivaksi karun olemuksensa takia. Rustattuani paperille osa- ja työluettelon tuli siitä sen verran pitkä, että hetken tarttee miettiä ryhtyykö moiseen vaiko jatkaa auton varaosiksi purkamista.
Tässä on vain tosi hyväkuntoinen motti ja koko voimansiirto, joiden siirtäminen toiseen aihioon tuppaa olemaan melkoinen homma verrattuna pikkuosien vaihtoon. Tarttee norsua sun muita raskaita vimpaimia, eikä ne mahdu mun talliin; menisi ulkohommiksi.

Sikäli puuttuvien pikkuosien hommaaminen toisen raadon ominaisuudessa voisi olla "oikea" ratkaisu. Sulatellaan nyt vaihteeksi näitä hyviä uutisia.