No, johan on erikoinen tapaus!
Kun tuo tarviketermostaatti ongelma on varmistettu, niin en oikein keksi ehdottaa muuta, kuin irroittaa johdot tuosta anturista, ja vetää anturin kyljestä johdot kabiiniin, ja mitata yleismittarilla ohmialueella tun anturin vastusta.(siis toinen johto anturin runkoon, ja toinen napaan, jos ei 2-johtoinen anturi, tällä mittauksella eliminoidaan se, että jos jossain on löysä johto/maadoitus liitos)
p.s Mitä tarkoittaa "tojotan omassa termostaattitehtaassa tehtyä"
Kuten itsekkin olet asiaa tutkinut termareita vaihtamalla, niin tuo termostaatti yleensä syynä..... eihän termostaatin kotelo ole väärä, jos termostaatti kerran varmasti on oikea?
Jos jostain syystä käytät tuon termostaattikotelon auki, niin mittaa tuon sisäisen kierron aukon etäisyys tiivistetasosta, ja keitä termostaattia kattilassa, ja mittaa lämpötilaa/avautumaa/sisäkierron läpän kiinnimenolämpötilaa.
Ja onhan kaikki vesiletkut oikealla paikallaan, että ei ole laitettu esim. t-haaralla/lommista letkulokilämppäriä.
Tuo lämmön jatkuva edestakaisin sahaaminen sikäli ikävää, että tahtoo käydä kannen/kannentiivisteen päälle.
|