Näytä yksittäinen viesti
  #21  
Vanha 05.08.2004, 15:36
LRV8 LRV8 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.08.03
Sijainti: Helsinki
Viestit: 321
Perusasetus

Lainaus:
quote:

Mikä sen "tehon" tekee dieselissä,talvilaatu diesel on sekä kalliinpaa että tehottomampaa johtuen parafiinin määrästä josta syystä ajoneuvojen valmistajat ovat kehitelleet laitteita joilla voi ajaa kasälaadulla ympäri vuoden.
Älkää sekoittako nyt keskenään parafiinia ja ajoneuvojen laitteita. Niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa muuta kuin että kylmettyessään parafiinikiteet eroavat muusta tavarasta ja kiinteytyessään tukkivat kaikki paikat.
Ei ole olemassa laitteita joilla voi ajaa kesät talvet kesädieselillä. Näin voi teoriassa tehdä, kun dieselkäyttöinen auto on tallissa koko talven ja ajon aikana tankkia lämmitetään niin ettei dieselin lämpötila putoa alle suodatettavuusrajan.

Talvilaatudiesel on pakostakin 'huonompaa', koska kylmäominaisuuksien takia talvitavara on ohuempaa eli ominaispaino on pienempi eli tarkoittaa kansankielellä vähemmän tehoja/kilo.

Jos joku haluaa ehdottomasti laittaa jotain öljyä sekaan niin voi samalla miettiä mitä tapahtuu palamisprosessissa kun kaksi eri tuotetta, jossa on esim. erilaiset leimahduspisteet ja setaaniluku, sekoitetaan yhteen, mutta moottori on säädetty vain sille toiselle tuotteelle. Saattaahan se tosiaankin voidella jotain pumppuja mutta entäs itse polttoainetalous...

Vastaa lainaten