Piensahoille paha isku tää, kun ovat sahanneet asiakkaan toiveita vastaavaa tavaraa. Isoilla sahoilla ei välttämättä onnistu ihan niin nätisti jotain erikoiskokoa ottaa tiettyä määrää. Vaik kyllä tuo paikallinen ainakin ennemmin sahas eräälle hirsi aihiotakin, ja sitten läpisahattua lautaakin eräälle toiselle asiakkaalle. Muistaakseni ei ollut ihan pienestä määrästä kyse siin sitten silloinkaan (täst n. 16v aikaa).
CE merkintähän pitää olla myös autonverhoiluissakin, vaikka auto ois ruumisauto. Kerran erästä autojamaahantuovaa äijää puhuttelin, kun olivat Ranskast tuomassa MB farmari AMG:tä ja tulossa ruumisautoksi. Kankaita sieltä samalla paikalliselta kangaskaupast hakeen,niin kysy myyjält et onko CE merkintää niis. Oli myyjä oli kysynnyt et kuinka iso laitetaan... Oli kymmeniä erikokosia leimasimia hyllyssä, että sai oikeen valita. Ja sit toimistosta sai vielä lapun et on CE hyväksyttyä kangasta.
Tohon puu asiaan vielä, että tulihan ristikoiden tekoonkin pykälää et pitää olla lujuusluokiteltua puuta mitä siihen ristikkoon tulee. Aikasemmin sitä ei ollut, ja tuo muutos ei vaikuta ristikkotehtaalla mitenkään tuotannossa. Ainut et raaka-aine vähän kalliimpaa. Tuota lujuutta ilmeisesti konesilmä valvoo ja luokittaa... Tai sit otetaan erästä koepala ja mitataan se, ja mikäli hyväksytty tulos, niin koko erään se tulee. Ei oo nyt tarkkaa tietoo, kun tästä ollut reilut 10v sitten puhe, kun tutulla ristikkotehdas.
|