Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja qaw
Kiinnostais aika kovasti tietää vähän Nokialaisten mallia ja ikää ennen kuin lähtisi kovin paljon tähän vertailuun luottamaan
|
En ite ees huolis kyseisen tehtaan renkaita, jos mielessä on ajaa enemmänkin ku talvi. Noit talven ajettuja kumeja (Nokian) paikallisellakin kauppiaalla käy n. 30:nen sarjan vuosi vauhdilla tyrkyllä. Muut eu tuu noin nopeessa tahdissa takas, kun pitoa riittää toisellekkin talvelle.
Noit renkaita helppo kattoo, kun saa sen tehdä. Nokialaisen lamelointi on pinnassa lähinnä. Eli näissä lamelin syvyys n. 2-3mm. Misukassa tuplasti syvemmät lameloinnit eli melkeen pohjaan asti.
Itsellä misukan kitkoja ollut v. 95 alkaen pari sarjaa, ja sit oli Hankookin kitkat. Ja nyt takas Misukassa. Talvisin tulee n. 14-15tkm mittariin ajeltua lisää, että ei vahnyyteen nuo renkaat kuole sentään. Ja talvirenkaat on alla n5-6mm seutuun, jonka jälkeen n. 3-4mm ne viettää kesärenkaina. Eikä noist 5setist oo ku yhdessä selkä hajonnut (Hankook, kun pintaa oli 3mm)). Nokialaisessa ois ollut jo kylest karvoja ulkona, ja aikasemminkin.
Yhdet nokian HKPL4:set tuos yhdellä tutulla alla, ja kylestä karvat ulos. Pintaa n. 7mm. Vähillä kilsoilla noi renkaat siis päässeet ja säilytys pimeessä tasalämpösessä varastossa ollut ostosta lähtienku ei oo ollut käytössä.