Näytä yksittäinen viesti
  #17  
Vanha 05.08.2004, 08:27
jeeppi-eki:n Avatar
jeeppi-eki jeeppi-eki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.05.04
Sijainti: keminmaa, Finland.
Viestit: 976
Perusasetus

Mikä sen "tehon" tekee dieselissä,talvilaatu diesel on sekä kalliinpaa että tehottomampaa johtuen parafiinin määrästä josta syystä ajoneuvojen valmistajat ovat kehitelleet laitteita joilla voi ajaa kasälaadulla ympäri vuoden.Ei niitä varmaan huvikseen ole tehty.Jos omistat 10 kpl kuorma-autoja jotka kalliimman talvilaatu dieselin/ja tehottomamman takia (L/100km) nostavat polttoaine kuluja talviaikana esim. 3% ja vertaat sitä firman katteeseen, ymmärrät mistä on kyse.
Öljy-yhtiöiden puheet on heidä etujen ajamista varten, eikä mitään absoluuttisia totuuksia.Esim. kotimaisen ö-yhtiön edustaja väitti kiven kovaan 90,luvun alussa firmassa käydessään (toi varmaan niputtain esitteitä) että lyijyllinen ja lyijytön bensiini on yhtä tehokkaita.Parin kuukauden väittelykauden ja faktojen esittelyn jälkeen puolin ja toisin, myönsi että teho eroa on ja paljon.
Näin täällä ruohon juuri tasolla eletään...eikä luoteta "kirja viisauteen" koska se voi olla liian kallista.

JEEP OR NOTHING
LIFE BEGINS AT 38,5"
Vastaa lainaten