Tuosta induktiolenkkiin syötettävään tietoon:
Itse olen aika paljon syventynyt tuohon "ilmaväliin" kelan ja chippi(+kela) välillä.
Pitää tosiaankin olla tohtori, että tuosta välistä purkaa ajoneston, toki jos ensin pääsee "kuuntelemaan" tuota väliä, niin ei ole läheskään niin vaikea tehdä "piraattiavainta"
Jos ei ole poikkeuksellisia työkaluja JA lahjoja, sisäpiirin tietoa taikka PALJON aikaa ja rahaa, niin helpointa on viedä merkkiliikkeeseen, vaikkapa 5 000 km päähän.
Jos tuo avaimen vaihto, releiden/boksin liittimien puhdistus, virtalukon kelan testaus/vaihto taikka netistä ei löydy ohjetta, ja tuo merkkiliike ei käy:
niin vastaus on: Mekaruuta
(CDI dieseleissä, ja bensaruiskuissa tuo ajonesto on koodattu kiusallisen syvälle moottorin ecu:n)
p.s Eihän ongelmatilanteissa ole mitään radiotaajuista säteilijää/ripiitteriä läsnä?
siis tupakanutkärissä ei ole mitään (kiinalaista?) härpäkettä, avainnipussa ei ole etäluettavia kulunvalvonta-avaimia, käsilaukussa ei ole sähköisiä vempaimia tms.
-> siis jos tekee satunnaisesti, niin käsiveska yms. min 5m päähän, ja tämä koskee myös esim. kenkiin valettuja varashälyyttimiä (mitkä pitäisi "polttaa" kassalla, kuulostaa utopialta

, mutta helppo testata)