Viestiketju: Jimnyn ajonesto
Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 10.03.2013, 13:11
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.250
Perusasetus

Hajulla..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Tuosta induktiolenkkiin syötettävään tietoon:

Itse olen aika paljon syventynyt tuohon "ilmaväliin" kelan ja chippi(+kela) välillä.
Pitää tosiaankin olla tohtori, että tuosta välistä purkaa ajoneston, toki jos ensin pääsee "kuuntelemaan" tuota väliä, niin ei ole läheskään niin vaikea tehdä "piraattiavainta"

Jos ei ole poikkeuksellisia työkaluja JA lahjoja, sisäpiirin tietoa taikka PALJON aikaa ja rahaa, niin helpointa on viedä merkkiliikkeeseen, vaikkapa 5 000 km päähän.

Jos tuo avaimen vaihto, releiden/boksin liittimien puhdistus, virtalukon kelan testaus/vaihto taikka netistä ei löydy ohjetta, ja tuo merkkiliike ei käy:
niin vastaus on: Mekaruuta

(CDI dieseleissä, ja bensaruiskuissa tuo ajonesto on koodattu kiusallisen syvälle moottorin ecu:n)

p.s Eihän ongelmatilanteissa ole mitään radiotaajuista säteilijää/ripiitteriä läsnä?
siis tupakanutkärissä ei ole mitään (kiinalaista?) härpäkettä, avainnipussa ei ole etäluettavia kulunvalvonta-avaimia, käsilaukussa ei ole sähköisiä vempaimia tms.
-> siis jos tekee satunnaisesti, niin käsiveska yms. min 5m päähän, ja tämä koskee myös esim. kenkiin valettuja varashälyyttimiä (mitkä pitäisi "polttaa" kassalla, kuulostaa utopialta, mutta helppo testata)
Nyt ollaan alueella,kuulemma ajonesto on todellakin koko moottorin ohjauksessa ja siihen käsiksi pääseminen edellyttäisi hartsivalun poistoa joka on vaikeaa ellei mahdotonta. Vaarana on koko höskän mureneminen käsittelyssä. Ympäristössä ei pitäis olla mitään radiotaajuisia häiriöitä,päin vastoin välillä tuntuu ettei (eukon päässä) säteile mikään. Ja tässä autossahan ei ole edes kauko ohjattavaa keskuslukkoa. Ja avaimessa ei ole patteria vaan ottaa staattista lukosta. Ja poksissahan tosiaan on joku E-prommi jossa chipistä saatava koodi on ja kun ajonesto on ohjelmallisesti kytköksissä koko poksin toimintaan ni mites se softa mulkataan niin et se ei missään tilanteessa kysele sitä koodia siit avaimesta? Jos se ois plug and play homma ni se koko poksi pitäis vaihtaa,jos tehtäis itte ni pitäs se poksi purkaa ja koodata. Tiedän yhden ukkelin jolta homma vois onnistua mut sittenki vaatii paljon työtä,ja vaarana on sittenki et se poksi kärähtää joka ei ole halpa. Edullinen kompromissi vois olla et muuttas sen induktio lenkin suoraan jollain töpselillä toimivaks jolloin ei (ehkä) olis niin häiriö herkkä?? Perseestä joka tapauksessa. Tutkintaa vaatii jollei eukko vaihda koko autoa,hyvä auto ollu muuten,ja tämmöset ongelmat ovat yhä tavallisempia joka merkillä.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten