Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86
Ei kai sitä tarvi kuitenkaan kivikaudelle palata, kun käytössä on muitaki lämmitystapoja ku takka, esim vesipatterit... Näin meillä, eikä tarvi palella. 
|
Juu eiköhän tämä lie tiedossa, maasta minä tällä hetkellä imen energiaa ja ulkona pakkasia -26, 1880 luvun huiteilla rakennettua hirstaloa tässä asustellaan
Mutta perinnerakentamista tämä ei vissiin ole.. ? Vesikeskuslämmitys ei ole perinnerakentamista jos se linjataan niin että lisäeristämisen yhteydessä ei voi puhua hirsitalosta ... ... ?
Onhan mulla jopa lasivillaa sisäseinien puolella eristeenä joissain huoneissa, niiden alle olen kurkkinut ja ei siellä mitään yllätyksiä ole ollut mutta eiköhän ne tässä loppuelämän aikana vaihtuile sieltä vielä pois vaikka ovatkin ainaskin 20 vuotta paikollaan olleet.. Mutta jos mulla on lasivillaa niin en voi puhua hirsitalosta ?
Tätä mie kummastelen
Milloin muuten tulee se aika kun lastulevyseinät muuttuu retroksi ja perinnerakentamiseksi ? On lastulevyjä jo sen verran kauan käytetty eikä se ole huono materiaali muuten olleskaan...