Akselilaipan pultit kannattaa laittaa lukitteella kiinni. Ja momenttiin. Ja tarkistaa että pysyvät kiinni.
Jos se murroksen suojakumi on pykinyt tai muuten huono, kannataa vaihtaa ennenkuin akseliputki (ja tasauspyörästö) on täynnä kuravelliä.
Jos koko navan purkaa pois, niin kannattaa tarkistaa/shimmata olkatapin välykset kans.
Täällä joitain kuvia pari vuotta vanhoista orkkis-suojakumeista (pykineet) ja olkalaakerirempasta. Vanhat kumit siis lensi kuubaan ja lipposelta uutta tilalle. Ja pakeliittisen paska-alalaakerin tilalle tuli metallinen pala, pienellä sovituksella tais tulla aika hyvä, muutaman vuoden päästä tietää miten se alkaa kestämään.
http://ptl.kapsi.fi/gallery3/index.p...sc/Summer-2012
Kannattaa ehdottomasti laittaa ne "kortonkikumiset" uustuotantoa olevat suojakumit, wanhat (-70 luvulla tehdyt) Volvo-osat ei kovin kauaa kestä.
Pakeliittinenkin tuntuu kestävän ylälaakerina, liekö suojattu paremmin vai pääseekö vähemmillä rasituksilla.
-Paavo