Viestiketju: pakettiauton osto
Näytä yksittäinen viesti
  #28  
Vanha 08.03.2013, 09:32
ankkuli ankkuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.08
Sijainti: Hyvinge
Viestit: 160
Perusasetus

Ennenkun tämä menee väännöksi jostain peräkärryn pistorasiasta, niin osaisiko joku kertoa faktaa tai edes valistunutta arvausta 2.8 litrasten Ducatojen / Jumperien / Boxereiden koneissa odotettavissa olevista ongelmista. Olisi nimittäin paku harkinnassa Hiluxin tilalle. Pitkä Hiace/Transporter on just inan liian pieni, ja Sprinterin/ LT:n hinnat suhteessa kuntoon ja niissä odotettavissa oleviin maali/ sähkö/ suutinvikoihin nähdet on kalliin puoleisia.

Tän hetkisten tietojen mukaan vanhemmat 1.9 ja 2.5 on etukammiokoneita turbolla tai ilman ja 2.0, 2.2, 2.3 ja 2.8 turbollisia commonraileja. 2.0 & 2.2 on PSA:n, 2.3 & 2.8 Fiat/Iveco tekeleitä. 2.8 lie yleisin noissa korotetuissa. Niihinhän topikin aloittajakin halusi kommentteja, eikä näihin pikkupakuihin? Konetta lukuunottamatta Fiat/Citikka/Pösö on presiis samoja sanoipa joku merkkiuskollinen mitä hyvänsä.

Pienemmät 1,9 - 2,3 litrasethan on matalissa/lyhemmissä? 1.9 ja 2.0 PSA dieselit on mun käsityksen mukaan aika hyviä ja kestäviä koneita jos edes jonku verran järjellä huolletaan ja käytetään.

Kokemusta on jo yhdestä 1.9TD Jumperista, ja vaikka siinä oli omat murheensa (sähköt "ameriikan mallia", 250->350tkm matkalla joutu vaihtaan alapallot, yhden etupyöränlaakerin, takaiskarit, pakoputken, startin jne), niin silti euroa kohti oli paljon enemmän pakua kuin silloisissa Toyota/VW vaihtoehdoissa. PSA 1.9 TD pesee Toyotan 2.4 dieselin 6-1, ja se 1 tulee Tohotalle kylmäkäynnistyksestä, mutta nyt ei ole kyse tosta koneesta vaan 2.8 commonrailista.

Viimeksi muokannut ankkuli : 08.03.2013 13:25
Vastaa lainaten