Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jakenbj
Kiukaan edessä on suojapelti.Katoppa varsin IKI-kiukaan suojaetäisyydet palaviin materiaaleihin.Kuvasta puuttuu kiukaan ja seinän välissä oleva suojalevy mikä on laitettu kuvan ottamisen jälkeen.Eipä ollut palotarkastajalla ja vakuutusukollakaan mitään sanomista toteutuksesta.Sanoivat että on kaikkien pykälien mukaan tehty.Tollasella kivikasalla on aika paljo pienemmät suojaetäisyydet kuin normi peltikiukaalla.
|
No, sitten minulla on vanhaa tietoa asiasta. Oletin että et ole tyyppihyväksyttänyt k.o kiuasta, ja suojapelti puuttuu kuvista. onko puulattia kiukaan edessä? jos on niin piti olla pelti siinäkin, ja jos palava irtotralli, niin taas oli kiellettyä.
Tuon mukaan olen tottunut elämään, jos kiuas ei ole tyyppihyväksytty.
(löyty samansuuntaisena jostain tukesin? tms. sivuilta, mutta siellä oli muistaakseni sähkökiukaalle omat mitat)
http://www.seinajoki.fi/pelastuslait...taisyydet.html
Saitko kirjallisena palotarkastajalta/vakuutusukolta kirjallisena että ok?
Sillä minä vain, että ei tule epämielyttäviä ylläreitä, jos sattuu vahinko.
Yksi hyvä esimerkki oli kaverilla; vakuutustarkastaja teki kotivakuutuksen kotona, mallia laaja: Ja kun asiasta tuli puhetta, niin kävi ilmi että kellarilla ei ollut täyttä vakuutusturvaa kiinteistön osalta, koska rakennusluvassa 70 luvulta? kellari oli merkitty varastoksi. (siis kaveri kysyi vakuutusyhtiöltä sähköpostilla; että korvaahan hänen vakuutus myös kellarin vahingot kokonaisuudessaan; vastaus oli että ei korvaa, koska varasto! maksoi muutaman kympin lisää, että sai kellarikerroksen mukaan vakuutukseen)
Sinänsä hyvä homma, tuli nimittäin puoli metriä vettä kellariin, kun kaukolämmityksen kanavia vetivät, ja sattui ukkoskuuro.... meni kellarissa olkilevy seinäeristeet yms. pientä uusiksi)
Siis kun sattuu vahinko, niin sitten vakuutustarkastaja etsii syytä, millä saa säästettyä korvauksista....