Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi
Morjens
Onhan noita vaihtoehtoja maailma täynnä, alkuperäiset akselit kestää rengaskokoon 32" ja se on silloin vielä tieliikennekelpoinen. Dana44 sitten kestää 35" asti...
|
Nämä on vähän näitä "mutu"- juttuja; itse ajoin Cherokeella 35" renkailla pahojakin paikkoja, alkuperäisillä isoilla ristikoilla ilman sen kummempia etuakselin vahvistuksia enkä säälinyt kaasun kanssa, D30 kesti ihan hyvin kasassa. Toisaalta ZJ:llä rikoin paikkoja jo 32" renkailla ja pidemmillä välityksillä helpommissakin paikoissa, ja kuitenkin leimalla punnitut etuakselimassat muutaman kymmenen kilon tarkkuudella samat.
Super35- kitin hinta- laatusuhde on aika heikko siinä mielessä, että tuon jälkeen takavetarit on suunnilleen sitä luokkaa mitä D44 tai hieman heikommat. Mutta ne heikot paikat on edelleen heikkoja, eli välitys, pinioniakselin ohuus, laakerit, peräkoppa, heikot putket. Eli saat vielä tuon summan päälle lyödä aika paljon aikaa ja vaivaa, että saat itsellesi silti heikon akselin

Ford 8.8:n saa Suomestakin halvemmalla kuin Super35- kitin tänne Jenkeistä tilaamalla, ja sulla on silloin jo suoraan "tehtaalta" akseli mikä on kestävyydeltään D44:n luokkaa (osin vahvempikin) ja on hyvin pienillä muutoksilla XJ:hin (tai ZJ/ MJ/ TJ/ YJ) sopiva
..tai sitten tosiaan joku noista japsiakseleista.