Mittaa
Siis mittaa startille menevästä paksusta piuhasta, että kun starttaat, niin sinne tulee 24v.
Ja mittaa lepotilassa akkujen napajännitteet: siis ovet kiinni kaikki kulutus poissa ja 5 min odottelua: pitää olla yli 12v. ja molemmissa sama 0,05 voltin tarkkuudella.
sitten pistä pitkät valot päälle, ja mittaa uudelleen parin minuutin kuluttua; jännitteet pitää olla molemmilla akuilla samat noin o,2? voltin tarkkuudella.
Jos jännite-erot akkujen välillä suurempia, niin tuo "salama rauta" rikki, taikka jossain huono liitos: Taikka toinen akku paska.
Siis tuo 12v/24v rele "salamarauta" kytkee vetäneenä akut sarjaan, että startille saadaan 24v, ja kun päästää (siis käämissä ei ole sähköä, palautuu alkuasentoon jousivoimalla) niin tuo jousi puristaa "lataus-" koskettimet kiinni, ja jos on annettu apuvirtaa taikka sähkövinssi, ja toinen akku huono, niin tuo latauskosketin voi ottaa itseensä, ja silloin ei lataa kunnolla molempia akkuja.
|