Jaha ja nyt ois sitten eilisilta ja tämä päivä lähes kokonaisuudessaan vietetty hallilla. Vinssipeti keulille olis nyt valmiina. Oli niin pitkä tuo vinssi tosiaan, että ei mahtunut runkopalkkien väliin, joten nostin pedin runkopalkkien päälle. Ja koska etuylitystä ois tullu 2,5cm lisää niin lähti syyläri ja visko kuikkaan. Leikkelin runkopalkkia vähän kapeammaksi, jotta tarvittava 4 cm ylimäärästä tilaa saatiin.

Luulisi vinssipedin vahvistavan palkin päätä niin paljon, että tästä ei ole haittaa.
Siitä se peti sitten rakentuu..
Laitoin vähän vetopistettäkin ehdolle, eipähän tosiaan ainakaan lisää etuylitystä tuo vinssihässäkkä. Luultavasti nuita vetopisteitä vielä laippaan vähän loivemmiksi.
Tuntuis että pysyy tuo peti tuossa, kun kemppiliimaa on takana, sivuilla, yläpuolella ja alapuolella
Tänään leikkelin ja sovittelin vielä liukukidan tuohon paikoilleen sekä vedin hammeriten pintaan
Aloitin myös mätähommat... Sisusta veks, penkit veks, takalattia veks ja tadaaaaaa, takakaaret menee kokonaan uusiksi. Oli sen verran paljon paikkaa paikan päällä, että totesin paremmaksi tehdä kerrasta uudelleen koko paskan. (Ja soitin puhelun isäukolle, että mitä sitä on tuusattu parikymmentä vuotta sitten näiden suojien kanssa) Seurasi muutama tunti rälläköintiä, kirosanoja ja hemmetin monta millistä katkasulaikkaa.
"Ohups, ompas muuten multaa täällä a-pukin kiinnikepalkin korvakoissa, oho ruukkari meni läpi" No voihan pentele. Eikai se auttanu ku ruosteista rautaa poies ja uutta tilalle. Kemppi myhhäilee.
Noh, nyt rangen takakorissa ei enää ole ruostetta mikäli takaluukkuja ei lasketa (ja niitähän ei lasketa koska ne on aina vähän ruosteessa..) Mutta ei siinä ole enää ihan älyttömästi peltiäkään. Vähän ehdin alotella hitsaus/pellinleikkelyhommia, mutta huomenna jatketaan lyhytkaarenpolttoa.