Tänään kun oli pakkaspäivä, eikä siis vesilätäkössä tarttenut maata, tuli katottua auton alle, että millaisia vaurioita viime viikonlopun kisasta.
Se oli jo huomattuna, että raidetanko on taipunut kardaanin laippaa vasten. On tuo näköjään joskus aiemminkin niin tehnyt, kun osa jäljistä ruosteessa ja osa kirkkaita. Jäljistä päätellen raidetanko on välillä käynyt tuolla perän ja kardaanin välissäkin.
Sen verran sain rautakangella, tunkilla ja kuormaliinalla väänneltyä, että enää ei hinkkaa tuo raidetanko kardaanin laippaan ja pultteihin. Ei kuitenkaan oiennut tarpeeksi ja aika lähellä on edelleen. Nuo mutkat kuskin puolelta on mielestäni oienneet (missä näkyy punaista pohjamaalia) ja pikkuisen tanko taipunut taaksekin päin. Onko hyviä ideoita, miten tuon saisi auton alla taivuteltua takaisin? En mitannut, mutta arviolta 50 - 60 mm umpirautaa tuo on. No, huomenna meinasin työpaikalla koittaa vaikka pyöräkuormaajalla sitä pikkuisen saada lähemmäs alkuperäistä muotoa.
Näkyypä tuossa kuvassa sekin, että vähän on nuo U-pultitkin ottaneet itseensä. Pitänee hommata varalle uusia. Vai onko mitään estettä sille, että tekisi tuonne jousen päälle sopivan raudan ja pultteina käyttäisi sitten vaikka suoria 12.9 pultteja? Olisi ainakin helpommin saatavana... No, ainakin noissa U-pulteissa on joku hienokierre...
Lähestymiskulma oli liian pieni noilla vakiorenkailla ja puskuri otti jäiseen penkkaan. Näkyihän se selvästi vääntyneen, mutta tänään vasta alta katoin. Tuo puskurin kuori on noin 5 mm tavaraa ja tuollainen vekki oli tullut. Puskurin runko-osat näytti suorilta kyllä. Pitää tuotakin koittaa huomenna oikoa...
Sen ainakin jo oppinut tuon kanssa, että ei oikomishommat mene ihan yhtä helposti kuin vaikka Jeepissäni. Aina jotain isompaa vehjettä tarvitsee...